Hrvatsko društvo za neuroznanost, Hrvatski institut za istraživanje mozga i Znanstveni centar izvrsnosti za temeljnu, kliničku i translacijsku neuroznanost Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, od 11. do 17. ožujka 2019. godine, osamnaesti puta u Hrvatskoj organiziraju Tjedan mozga, kampanju u svijetu poznatu kao Brain Awareness Week.
Hrvatska Mensa uključila se u organizaciju te će u svojim prostorima 16.03.2019. u subotu održati dva stručna i jedno informativno predavanje:
9:00 sati Arijana Plahutar, prof.pedagogije “Poticanje intelektualnog razvoja predškolskog djeteta”

11:00 sati Jasna Škiljan, predsjednica Hrvatske Mense “Što je i čime se bavi MENSA?”

13:00 sati Laura Marković, mag.psihologije “Želim učiti pametnije, a ne više! -Predavanje za studente/ice”

Poticanje intelektualnog razvoja predškolskog djeteta

Sadržaj:
Suvremena znanstvena istraživanja razvoja mozga potvrđuju da intelektualni razvoj pojedinca ovisi o razvijenosti sinapsi u kori velikog mozga čiji se najintenzivniji razvoj događa do 5. godine života. Djetinjstvo današnje djece, koje je sadržajno uvjetovano brzim tehnološkim razvojem suvremenog društva, uvodi neke nove igre i igračke u dječje domove pa tako i znatno drugačije poticaje za razvoj mozga. Stoga se s razlogom pitamo koje su to aktivnosti koje roditelji mogu u slobodno vrijeme provoditi sa svojim djetetom i osigurati optimalne poticaje njegova intelektualnog razvoja?
Za uspjeh u svakodnevnom životu važan je i sam način učenja. Današnji svijet znanja se udvostručuje svakih 5-8 godina pa u obrazovanju nije više bitno djetetu prenijeti sve znanje, već ga naučiti kako doći do informacija i kako te informacije pretvoriti u upotrebno tj. funkcionalno znanje. Kojim alatima možemo djeci olakšati učenje i pretvoriti ga u igru? Kako temelje takvog učenja postaviti već na predškolskom uzrastu?

Predavač:
Arijana Plahutar radi kao pedagog predškolske djece u Dječjem vrtiću „Hrvatski Leskovac“ u Zagrebu. Pod okriljem HPKZ-a, vodi Sekciju predškolskih pedagoga koja okuplja pedagoge 10 županija s ciljem promoviranja pedagoške struke te permanentnog stručnog usavršavanja predškolskih pedagoga. Sudjelovala je na više domaćih i međunarodnih stručno-znanstvenih skupova prezentirajući postignuća odgojno-obrazovne prakse dječjih vrtića. Godine 2010. započinje stručnu suradnju s autorom NTC-ova sustava učenja, dr. Rankom Rajovićem u provođenju pilot projekta „NTC-ov sustav učenja u dječjem vrtiću“. U suradnji s Hrvatskom Mensom, sudjeluje u vođenju seminara za roditelje iz područja NTC-ova sustava učenja, a po završetku edukacije kod dr. Ranka Rajovića provodi i stručne seminare za odgojitelje. Godine 2017. izdaje metodički priručnik „Što veseli malog tigra?!“ s primjerima aktivnosti za poticanje spoznajnog razvoja predškolskog djeteta prema načelima NTC-ova sustava učenja.

Što je i čime se bavi MENSA?

Sadržaj:
Mensa ima tri glavna cilja: Identifikaciju i njegovanje inteligencije za dobrobit čovječanstva; poticanje istraživanja prirode, karakteristika i upotrebe inteligencije te pružanje poticajne intelektualne i društvene okoline svojim članovima.
Mensa je međunarodna organizacija sa samo jednim uvjetom za članstvo – rezultatom na standardiziranom IQ testu višim od 98% ukupne populacije. Mensa diljem svijeta ima preko 140 000 članova u preko 100 zemalja. Hrvatska Mensa trenutno ima gotovo 800 članova.
Na ovom predavanju možete saznati sve o tome kako postati član te čime se članovi Mense bave i na koji način se druže.

Predavač:
Jasna Škiljan diplomirala je ekonomiju na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Dugi niz godina radi u struci, vlasnica je malog kreativnog obrta i majka troje djece. Član Hrvatske Mense postala je 2007.godine. Nakon nekoliko godina volontiranja, 2014. je izabrana za predsjednicu Udruge te tu funkciju i danas obavlja. Kroz godine volontiranja, Mensa i njeni članovi postali su njena svakodnevica pa će rado odgovoriti na pitanja svakom koga zanima sve vezano uz Hrvatsku Mensu ili Mense diljem svijeta te vam pokušati približiti Udrugu i njene aktivnosti.

Želim učiti pametnije, a ne više! -Predavanje za studente/ice

Sažetak:
Predavanje “Želim učiti pametnije, a ne više! -Predavanje za studente/ice” namijenjeno je studentima/icama koji žele saznati više o učenju i tako napraviti prvi korak ka vlastitom boljem učenju.
Prošetat ćemo od početka 20. stoljeća kada je poznati Hermann Ebbinghaus otkrio svijetu krivulju zaboravljanja do danas kada je učenje o učenju nakon desetljeća zatišja ponovo uzbudljivo područje istraživanja. Sudionici/e će saznati više o principima u podlozi dobrog učenja – kodiranju, poželjnoj zahtjevnosti i efektu testiranja, te o metodama učenja čija je učinkovitost potvrđena istraživanjima – raspoređivanju učenja u vremenu, učenju napreskokce, dvojnom kodiranju, aktivnom ponavljanju, elaboraciji i učenju na primjerima.
Cilj predavanja je usmjeriti pažnju i probuditi znatiželju za učenje te tako pozitivno utjecati na razvoj ove kompetencije kod studenata/tica.

Predavač:

Laura Marković diplomirala je psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Iskustvo u radioničkom i savjetodavnom radu stjecala je u nevladinim organizacijama ‘Rehabilitacijski centar za stres i traumu’, ‘Ženska soba – Centar za seksualna prava’, ‘Cedar – Centar za edukaciju, savjetovanje i osobni razvoj’ te ‘Civil Service International Deutscher Zweig’ u Bonnu. Surađuje s nevladinim organizacijama, KNAP-om i Eduka Centrom te predaje psihologiju u Općoj privatnoj gimnaziji u Zagrebu. Od 2018. godine vodi obrt za poduku i savjetovanje ‘Bijeli krug na šarenom polju’, gdje podržava školarce/ke koji imaju specifične poteškoće učenja i/ili su daroviti da se bolje snađu u školi. Educira se iz gestalt pristupa u radu s klijentima.